2014. május 16., péntek

A Deményfalvi völgy, SzG3

Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009 szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza. Hazafelé túl korai lett volna azonnal elindulni, valamint volt autópálya tikettünk, így elhatároztuk, hogy egy jót sétálunk ebben a völgyben. Miután korábban már szinte mindent megnéztünk itt, tényleg a séta volt a lényeg. Azért leírom, hogy mit lehet itt megtekinteni még:
A legfontosabbak (mint barlang mániásoknak) a két barlang.
1. a Deményfalvi jégbarlang
2. a Deményfalvi cseppkő barlang
Mind a kettő első osztályú látvány, érdemes megnézni.
Ugyancsak innen, a völgyből juthatunk fel a Chopokra, ami azért fontos, mert a déli oldalról nem lehet feljutni, csak síszezonban sílifttel. Itt viszont rendes ülőlift van, tehát kényelmes a feljutás. A sikló két szakaszból áll, tehát igen hosszú. nekem az ilyen közlekedési módban az tetszik a legjobban, hogy szinte abszolút csendben siklik a szék a szabadban, semmi nem gátolja a természet szó szerinti csodálását. Egyszer voltunk itt télen is, akkor is fantasztikusan szép, csak arra kell vigyázni, hogy egyrészt elég nagy a tömeg, valamint autóval ekkor a völgybe nem lehet behajtani (a kocsit le kell tenni egy nagy parkolóban) és csak buszokkal lehet közlekedni. Ekkor történt meg velünk az, hogy a sikló leállt egy negyed órára és mi (meg mindenki) ott ültünk a székben, kb 15 m-re a hó felett. Szerencsére nem pánikólt senki, mi a nézelődéssel foglaltuk el magunkat. Negyed óra múlva elindult a sikló és szerencsésen megérkeztünk a tetőre (2000 m magas). Innen fantasztikus kilátás van, a konyha jó és nem drága! Jó időben szép gerinctúrákat lehet innen tenni.
Na de vissza a sétához. Keresünk egy helyet, ahol egy mellék patak torkollott be a fő patakba, itt letettük a kocsit és a mellékpatak nyomvonalán lenyomtunk vagy 8 km-t. Mellékösvény volt, így senkivel nem találkoztunk. Viszont találkoztunk színpompás gombákkal, ebből kettőt le is fényképeztünk. A kellemes séta után haza indultunk Donovaly-n keresztül.
A barlangokkal, a Chopokkal meg esetleg egy kis sétával minimum 1 napos a hely!

Vissza a főoldalra (katalógus)